VOŇAVÁ MEDITACE

VOŇAVÁ MEDITACE

May.25.2018

Máte za sebou uspěchaný den a nedokážete zastavit myšlenky? Vyzkoušejte náš návod na voňavou meditaci, která vás nádherně uklidní a uvolní ztuhlé tělo.

Postup:

1. Pusťte si na YouTube nějakou příjemnou meditační hudbu – stačí zadat heslo „relaxing music“ nebo „meditation music“. Hudba by neměla být moc hlučná, nastavte hlasitost tak, aby vás nerušila, ale pouze jemně dolaďovala pocit relaxu v pozadí.

2. Natřete si místa na těle, kde pulzuje krev, zklidňujícími esenciálními olejíčky zředěnými nosným olejem (například mandlovým nebo kokosovým bez vůně). Můj oblíbený je relaxační krém Vaxicum, protože obsahuje skvěle souznící kombinaci bylinkových silic – levanduli, rozmarýn, hřebíček a kafr. Tyto bylinky mají uklidňující účinek, zmírňují stres, uvolňují ztuhlé svalstvo, zbaví vás bolesti, zlepší prokrvení a celkově navodí pocit relaxu. Tímto krémem si nejdříve namažu chodidla. Dopřeji si silnější vrstvu a chvíli si je masíruji, protože na chodidlech jsou akupresurní body všech orgánů, a tak se přes ně relaxační účinek přenese do celého těla. Pak si namažu zápěstí, šíji, spánky, místa dole pod ušima, kde si obvykle stříkáme parfém, dlaně a nakonec si trošku krému dám i pod nos.

3. Nastavte si v mobilu nějaké jemné zvonění budíku a nastavte si na něm 15 nebo 20 minut, případně jiný čas – podle toho, jak dlouho se chystáte meditovat.

4. Lehněte si na podložku nebo na postel na záda do příjemné polohy, případně můžete sedět v křesle či na židli s opěradlem.

5. Zavřete oči a zkuste své myšlenky přesměrovat na dnešní den. Soustřeďte se na vše pozitivní, co se vám dnes stalo. Mohou to být zcela běžné věci, které obvykle přehlížíme, a při tom si neuvědomujeme, jak jsou nám příjemné. Spali jste klidně celou noc? Ráno jste se vzbudili plní energie? Stihli jste si zacvičit nebo jste si dopřáli chutnou snídani? Kolega vám v práci řekl dobrý vtip? Cestou na oběd svítilo slunce? Podařilo se vám něco v práci? Potkali jste dobrou přítelkyni? Určitě najdete alespoň pár věcí, které vám dnes udělaly radost. Zkuste prožít ty pocity radosti znovu, vychutnejte si je, možná na to přes den nebyl čas.

6. Jakmile budete dobře naladěni, začněte sledovat svůj dech. Pomalu se nadechujte do břicha a vnímejte, jak se s každým nádechem bříško zvedá a s výdechem zase klesá. Představujte si, že s každým nádechem do sebe vdechujete i léčivou a pozitivní energii. Vnímejte vůni bylinek, které už působí přes chodidla a pulzující místa na všechny vaše orgány. Při každém výdechu si představujte, že z vašeho těla odcházejí nemoci, bolesti, stres, napětí – vše, co vás trápí. S dalším nádechem do sebe vdechujte léčivou i pozitivní energii a tak dokola. Soustřeďte se na svůj dech a na práci s energií. Dýchejte a vnímejte vůni bylinek, možná to ve vás vyvolá představu, že jste na rozkvetlé louce nebo v lese. Nechte se unášet touto představou...

7. Až vám budík zazvoní, pomalu zahýbejte prsty na nohou i rukou, postupně se protáhněte a vraťte plné vědomí zpět do svého těla. Pokud ležíte, pomalu se převalte na pravý bok a sedněte si do tureckého sedu. Oči mějte stále zavřené, promněte dlaně o sebe, aby se uvolnila vůně krému, přiložte si je před obličej a zhluboka se nadechujte vůně. Potom spojte dlaně jako při modlitbě před hrudníkem a ukloňte se. Na chvíli zůstaňte v této poloze s hlavou níž, než je srdce. Pak se pomalu zvedněte a můžete poděkovat sobě i ostatním stvořením slovem „Namaste“. Gesto Namaste (sevřené ruce před srdeční čakrou a uklonění se) je symbolem jednoty a spojení. Při jeho provádění si uvědomujeme propojení našeho nitra se sebou sama i s ostatními živými tvory a s Bohem. Zdravíme to božské v nás, které nás spojuje a díky čemuž jsme všichni součástí jednoho bytí.

8. Otevřete oči a usmějte se :)