VŮNÍ A MASÁŽÍ PROTI SVALOVÉ HOREČCE

VŮNÍ A MASÁŽÍ PROTI SVALOVÉ HOREČCE

Mar.29.2018

Pomalu dál dojdeš... Svalová horečka je signálem, že jste to se svou dávkou sportu přehnali. Proto pokud začínáte s nějakým sportem po dlouhé zimní přestávce, zvolte alespoň zpočátku lehčí tempo. Platí pravidlo, že zátěž byste měli zvyšovat zhruba o deset procent za týden.

Lékaři kdysi předpokládali, že příčinou svalové horečky je hromadění kyseliny mléčné ve svalech. Dnes se přiklánějí k názoru, že svalovou bolest způsobují mikroskopické trhlinky ve svalové tkáni, které vznikají během nepřiměřeného tréninku. Tyto trhlinky vznikají nejčastěji při takových sportech, kde se svaly intenzivně stahují. To je například posilování, běh po schodech, běh do kopce či cyklistika na dlouhé tratě.

Při svalové horečce však nehybnost oddaluje nástup úplného uzdravení svalových vláken. Proto je lepší i obyčejná chůze, rychlá chůze či kolo a na závěr velmi opatrný strečink či relaxační masáž. „Svalová horečka se objevuje šest až osm hodin po fyzické aktivitě. Vrcholí po jednom až dvou dnech. Symptomy se začnou zmírňovat přibližně za tři dny, ale přesný průběh a rozsah nelze určit, protože je velmi proměnlivý,“ vysvětluje americký sportovní fyziolog Jonathan Mike, CSCS. z University of New Mexico.

Přetíženému a unavenému tělu pomáhá i aromaterapie. Určité vůně působí na náš vegetativní systém, uvolňují svaly nebo tiší bolest. Patří k nim i vůně levandule, kafr zase svaly příjemně prohřeje. Kromě toho bolavým svalům pomohou bylinkové obklady, krémy, masáže i střídání horké a studené sprchy. Regeneraci a hojení urychlíte plaváním a opatrným protahováním svalů.

Naše dodatečné rady:

Nepodceňte dostatečný spánek (8–10 hodin)

Pijte dostatečné množství tekutin

Přijímejte ve stravě dostatek hořčíku a draslíku

Masírujte si postižené místo relaxačním krémem Vaxicum