6 TIPŮ, JAK ZVLÁDNOUT STRES

6 TIPŮ, JAK ZVLÁDNOUT STRES

Oct.27.2017

V dnešní době se stresu dokážeme vyhnout jen těžko. Tento nežádaný společník ovlivňuje náš fyzický i psychický výkon a bývá příčinou vážných zdravotních problémů. Přinášíme vám tipy, jak ho zvládnout.

1. Snižte přísun kofeinu, nikotinu a alkoholu

Odložte hrneček s kávou, típněte cigaretu a zažeňte chuť na panáka. Kofein a nikotin zbytečně stimulují vaši nervovou soustavu. Alkohol v malém množství také působí jako stimulant, ve velkém zase vyvolává depresi. A po jeho požití určitě nebudou vaše výkony lepší. Sáhněte raději po čisté vodě, bylinných čajích a džusech.

2. Zvyšte fyzickou aktivitu

Při stresu se tělo odjakživa chrání před nebezpečím zvýšením hladiny stresových hormonů, které stimulují mozek. Fyzická aktivita nám pomáhá stresové hormony likvidovat a vrací klid tělu i mysli. Po cvičení dopřejte svalům odpočinek ve formě lehké masáže. Na pomoc si můžete vzít krém Vaxicum. Díky éterickým olejům z levandule, rozmarýnu, hřebíčku a kafru zregeneruje vaše unavené tělo, sníží svalové napětí a zmírní bolesti svalů.

3. Dopřejte si víc spánku

Častou příčinou stresu je nedostatek spánku. Naneštěstí stres zároveň ovlivňuje jeho kvalitu, protože myšlenky, které nám víří v hlavě, nám pak často brání usnout. Jak z tohoto začarovaného kruhu ven? Několik hodin před spaním omezte kofein i práci. Ujistěte se, že vaše ložnice je oázou klidu. Provoňte ji levandulí a rozmarýnem, které působí blahodárně na lidskou mysl. Nepotřebujete žádné vonné tyčinky, postačí vám krém Vaxicum. Ten obsahuje esenciální oleje, které vám poskytnou relax a uvolnění. Předtím, než se uložíte do postele, dopřejte si relaxační masáž.

4. Vylejte si srdce

Když se podělíte o svoje starosti s někým dalším, často zjistíte, že vaše problémy nejsou až tak vážné, jak by se na první pohled mohlo zdát. Popovídejte si, vyslechněte nestranný názor a možná se vám společnými silami podaří najít řešení. Už jen tím, že se s problémem někomu svěříte, snížíte míru napětí a lépe se můžete se situací vyrovnat.

5. Buďte pány svého času

Naučte se řídit svůj den. Vytvořte si seznam věcí, které je potřeba udělat, napište si k nim i termíny, kdy mají být hotové, a zkuste odhadnout, kolik času vám řešení jednotlivých bodů zabere. Následně si sestavte rozvrh, ve kterém si stanovíte pořadí, v jakém budete úkoly řešit. To vám pomůže uvědomit si, že všechno se dá stihnout. Stále nestíháte? V tom případě je načase začít některé úkoly delegovat na někoho jiného.

6. Naučte se říkat ne

Velmi častou příčinou stresu je příliš mnoho práce a příliš málo času. I tak máme tendenci souhlasit, když nás někdo požádá o pomoc. Naučte se říkat ne na další pracovní projekty nebo úkoly. Zbavíte se tak zbytečného stresového faktoru a zároveň získáte víc sebevědomí. Když někoho slušně odmítnete, určitě se kvůli tomu nestanete neoblíbeným ani nepřijdete o skvělou pracovní příležitost.